Скъпи потребители! Всички материали на сайта са преводи от други езици. Извиняваме се за качеството на текстовете, но се надяваме, че те ще Ви бъдат полезни. С най-добри пожелания, администрацията на сайта. Свържете се с нас: admin@bgmedbook.com

Енергийни напитки, свързани с хепатит, в нов случай

Повечето от нас са консумирали енергийни напитки в дадена точка или друга, или поради задаващ се краен срок или по време на забавна вечер. Въпреки че енергийните напитки често се възприемат като безвредни, нов доклад за случаите свързва напитките с увреждания на черния дроб, след като преди здрав човек е развил хепатит, като е консумирал твърде много.

[две кутии със синя енергийна напитка]

В САЩ повечето енергийни напитки се консумират от млади мъже на възраст между 18 и 34 години. Почти една трета от тийнейджърите на възраст между 12 и 17 години консумират редовно енергийни напитки, според Националния център за допълващо и интегриращо здравеопазване (NCCIH).

Между 2007-2011 г. броят на посещенията за спешни отделения, свързани с енергийни напитки, в САЩ се удвои. Основните опасения се отнасят до комбинираното използване на енергийни напитки с алкохол, което води до прекомерно наднормено пиене.

Що се отнася до съдържанието на енергийна напитка, се смята, че кофеинът и захарта представляват най-голямата заплаха за здравето на потребителите.

Според нов доклад, обаче, може да има нещо в енергийните напитки, което може да причини увреждане на черния дроб.

Докладът описва 50-годишен мъж, който е приет в болницата за остър хепатит. Пациентът съобщава, че консумира четири до пет енергийни напитки дневно в продължение на повече от 3 седмици.

Това е много рядко явление; има само още един друг случай, при който 22-годишна жена развива остър хепатит от излишните енергийни напитки.

Човекът консумира четири до пет енергийни напитки дневно в продължение на 3 седмици

Този последен случай – докладван от д-р Дженифър Никол Харб от колежа по медицина на университета в Флорида и колеги – е публикуван в списанието.

Мъжът преди това бил здрав. Той не съобщава за промени в диетата си или консумацията на алкохол, нито пък вземаше никакви рецепта или лекарства без рецепта. Той също така не е консумирал никакви незаконни лекарства и не е имал анамнеза за чернодробно заболяване в семейството си.

Въпреки това, в продължение на 3 седмици, довели до хоспитализацията му, той започнал да консумира енергийни напитки, за да се справи с тежката си работа като строител.

След 3-седмичния период той започва да развива симптоми като общо неразположение, анорексия, остра болка в корема, гадене и повръщане. Пациентът се разтревожи, когато тези симптоми бяха придружени от жълтеница и тъмна урина.

Излишък от ниацин за виновен за остър хепатит

При изследването се установява, че броят на ензимите, наречени трансаминази, е повишен, което показва чернодробно увреждане. Чернодробната биопсия разкрива остър хепатит, а лекарите откриват и данни за хронична инфекция с хепатит С.

"Въпреки че пациентът е открит за HCV [вирус на хепатит С], ние не смятахме, че HCV е отговорен за острия хепатит", се посочват в доклада.

Лекарите продължават да обясняват, че остят хепатит най-вероятно е предизвикан от прекомерния прием на витамин В3, известен също като ниацин.

Пациентът консумира около 160-200 милиграма ниацин на ден, което е два пъти повече от препоръчителната дневна доза.

Въпреки че тези нива на ниацин не трябва да причиняват токсичност, те са подобни на тези, съобщени само в един друг случай на хепатит, свързан с енергийни напитки. Там жената е консумирала 300 милиграма ниацин дневно, което по онова време е най-ниската отчетена доза, която причинява токсичност при ниацин.

В случая на новия пациент, симптомите бяха изчистени до третия ден от хоспитализацията след внимателно наблюдение и лечение.

Той прекратил употребата на енергийни напитки и бе посъветван да избягва подобни продукти, които съдържат витамин В3 в бъдеще.

Хранителни добавки и чернодробна токсичност

Близо 50% от случаите на чернодробна недостатъчност в САЩ са причинени от лекарствено индуцирано чернодробно увреждане (DILI), според доклада за случая.

Авторите на казуса посочват, че диетичните и билкови добавки могат да бъдат вредни за черния дроб, независимо от естествените им съставки. Около 23 000 посещения за спешни случаи всяка година са свързани с хранителни добавки.

Въпреки че витамините и хранителните добавки са били признати за хепатотоксини, те продължават да бъдат игнорирани от пациентите и лекарите, предупреждават авторите. Това се дължи на общото погрешно схващане, че тъй като те имат "естествени съставки", те трябва да бъдат безвредни.

По-голямата част от времето първичното лечение на DILI просто включва спиране на приема на веществото, което причинява увреждането, и чакането на нормализиране на черния дроб. Възстановяването обикновено се извършва след няколко дни.

Дело, като публикуваното, може да предупреди лекарите за вредните ефекти на енергийните напитки и да им помогне да премахнат причината за хепатита по-бързо и по-ефективно. Надяваме се, лекарите ще третират подобни случаи по-бързо и вече няма да пренебрегват възможните негативни ефекти, които витамините, добавките и свързаните с тях продукти могат да имат върху черния дроб.

Лекарите препоръчват пациентите да бъдат обучавани за рисковете от чернодробна токсичност, свързана с консумацията на енергийни напитки.

Авторите добавят:

"Тъй като пазарът на енергийни напитки продължава да се разраства бързо, потребителите трябва да са наясно с потенциалните рискове от различните им съставки. Витамини и хранителни вещества, като ниацин, присъстват в количества, които превишават значително препоръчвания дневен прием, вредно натрупване и токсичност. "

Прочетете за отрицателните ефекти, които могат да имат енергийните напитки за сърцето.

Like this post? Please share to your friends: